zwanen.reismee.nl

Dag 4: parkingstruggles

Beste lezers,

Na een rustige eerste nacht in onze camper "op een schitterende campingsite" (volgens onze reisinfo) begonnen de Zwanen deze dag zeer sportief met een rondje hardlopen door de omgeving. Na ontbijt aan de picknicktafel en het uploaden van het verhaal van dag 3 (WiFi werkte alleen bij de receptie) vertrokken we naar Victoria. Over Highway 17 bereikten wij al snel de stad.
Op de kaart stonden diverse parkeermogelijkheden aangegeven, dus dat zag er veelbelovend uit. Maar helaas, de eerste P was een parkeergarage met een maximale hoogte van 1,95 meter, de tweede P was een parkeerplaats aan de kade waar RV's niet mochten parkeren. De derde was vol, op de vierde was plaats, maar waren de plekken te klein voor onze camper. We vonden een plek langs de stoep, maar daar mocht je maar 90 minuten parkeren. Lang verhaal kort, wil je naar Victoria met een camper, ga dan met de bus, dat scheelt een hoop ergernis... en geeft je meer tijd om rond te kijken in deze bloemrijke, Britse havenstad. Uiteindelijk parkeerden we in een buitenwijk waar je 2 uur mocht staan.
We liepen richting centrum en kwamen terecht in Fisherman's Wharf. Een bonte verzameling van woonbotenverbondenmet elkaardoor steigers en met het centrum van de stad door watertaxi's. Het was er een gezellige boel met fleurige terrassen en uitnodigend geurende lekkernijen. We liepen verder naar het centrum over het wandelpad langs de binnenhaven, Legislature en Fairmont Empress Hotel. In Courtneystreet dronken we koffie met een koek/gebakje. Lekker hoor!
We keken nog wat rond, informeerden naar een betere parkeerplaats voor ons voertuig en besloten met de watertaxi terug te gaan om de camper te verzetten. Dat leek ons een snelle oplossing om op tijd terug te zijn bij de camper. Maar wat een tegenvaller. Het bootje ging niet rechtstreeks naar Fisherman's Wharf maar voer eerst nog langs 6 andere opstapplaatsen. En de klok tikte verder...
Uiteindelijk hadden we een leuke rondvaart door de haven terwijl we maar voor een enkeltje betaald hadden en vonden we de camper terug zoals we hem hadden achtergelaten. We reden weer een hele ronde door de buitenwijk op zoek naar een betere plek, die we vonden langs de kust. Daar konden we onbeperkt staan. De camper was wel wat lang voor de plekken, maar vooruit... In ganzenpas marcheerden we weer naar het centrum langs de monumentale bibliotheek, indrukwekkende totempalen en de kleurrijke rozentuin. We zwierven nog wat door de binnenstad, bekeken een kerk en aten een Italiaans ijsje.
Toen vonden we het wel weer welletjes en zijn we nogmaals teruggelopen naar de camper. Die ochtend had Jaap al het idee geopperd niet meer terug te keren naar de camping ten noorden van Victoria maar door te rijden richting Port Renfrew. Daar was een mooie weg door de bossen en mooie rotsstranden met zee-anamonen. Zo gezegd, zo gedaan. Laura navigeerde Jaap naar de juiste weg. Bij French Beach zette Jaap de camper op een parkeerplaats zodat we konden avondeten. Daarna reden we nog verder naar Juan de Fuca PP, een prachtige natuurcamping midden in de bossen. Goede tip, Nico, dank je wel!
Groetjes Marjolijn