zwanen.reismee.nl

Dag 5: a long drive

Beste lezers,

Vanochtend werden we al vroeg gewekt door de grote baas, hij wilde bijtijds gaan rijden om de kans op het zien van wildlife te vergroten. Helaas waren de de drie kaakjes die op het ontbijtmenu stonden niet echt motivatie om ons warme bedje te verlaten. Uiteindelijk was het een gekookt eitje dat ons over de streep trok. En na deze ietwat magere maaltijd vervolgden we onze weg naar Port Renfrew.

Daar bezochten we na een korte wandeling door het bos Botany Bay, een prachtig afgelegen keien strand waar we over grote rotspartijen richting de zee liepen. De ochtenddauw en de bijzondere lichtval gaf de baai een mystieke sfeer. Doordat het eb was vonden we in de kuilen van de rotsen allerlei achtergebleven zeediertjes waar papa enthousiast foto's van maakte. Nadat we het gebied verkend hadden was het tijd om terug naar de camper te gaan en onze reis naar Ucluelet te vervolgen.
Over een klein geel weggetje hobbelden we naar Lake Cowichan, voortdurend passeerden we smalle bruggen waar maar één auto tegelijk over heen mocht rijden. Zowel het plaatsje als het meer Lake Cowichan waren niet echt bijzonder dus veel langer dan een korte lunchbreak hebben we er niet doorgebracht. Als goedmakertje voor het belabberde ontbijt kregen we voor lunch ieder drie zelf in elkaar geflanste hotdogs. Mmmh, dat ging er wel in!
Toen reden we verder over een iets grotere weg richting Duncan om daarna over te stappen op de heilige Trans Canada Highway. Nog een laatste tussenstop maakten we in het dorpje Chemainus. Een zeer rustige en relaxte plek die vooral bekend staat om zijn muurschilderingen, de zogenoemde Murals. Met behulp van deze Murals wordt de geschiedenis van dit stadje beschreven en als je hier nieuwsgierig naar bent kun je de met gele voetstappen aangegeven route volgen. Maar als je net als wij alleen even een korte stop maakt, loop je gewoon een rondje door het dorp en laat je je verrassen door alle kunst om je heen.
Leuk plaatsje en zeker een aanrader voor een korte break, maar wij hadden nog een aardig ritje voor de boeg dus verzamelden we ons snel weer bij de camper om verder te rijden richting Port Alberni. Het laatste stuk naar Ucluelet was behoorlijk heuvelachtig maar werd beloond met prachtige uitzichten over meren en rivieren. Toch iets eerder dan verwacht, kwart voor zeven 's avonds, arriveerden we op onze camping iets buiten Ucluelet. En wederom staan we op een keurige maar simpele camping genaamd Surf Junction Campground. We hebben hier vier dollar afgetikt voor een waardeloze WiFi-verbinding, onze excuses voor de vertraging!
Groetjes Laura